We kijken welke hulpverlener het beste bij jou past!

 

Sonia Hoenders

Tekentherapeut en creatieve begeleiding

“In een veilige omgeving nodig ik je uit om, met behulp van de beeldtaal, op onderzoek te gaan in jezelf. Ik stimuleer je, prikkel je en confronteer soms, maar altijd vanuit een veilige situatie en met humor. Mijn doel is je te helpen een stap(je) verder te komen. Mijn aandacht is volledig bij jou en bij wat er nodig is.

Als mens ben ik bevlogen, enthousiast en sociaal. Ik beleef alles intens waardoor ik mooie ervaringen en ontmoetingen heb. Om te kunnen blijven genieten van het leven heb ik regelmatig een moment van bezinning nodig, om te kunnen reflecteren, te voelen en plannen te maken. Dit doe ik door wekelijks yoga te beoefenen en lekker buiten met de hond te wandelen.”

Rozemarijn van Renssen

Zorgcoördinator

“Wij zijn een centrum met aanbod op voelen, denken en doen. Waar het zwaartepunt ligt kan per cliënt verschillen. Als zorgcoördinator kijk ik met de cliënt mee welk aanbod het best bij het kind en/of het gezin past.

Mijn streven is de cliënt niet in het hokje van ons aanbod te stoppen, maar ons aanbod blijvend op de cliënt af te stemmen.”

Pauke Mutsaers

Opgroeicoach

“Ik ben niet zozeer een kindercoach, maar meer een oudercoach! Om je sterke punten zichtbaar te maken gebruik ik videobeelden. Niet om je te confronteren met wat mis gaat, maar juist om te laten zien wat al goed gaat en waar je op kan voortbouwen. Door het beeld ontdek je ook de natuurlijke vaardigheden van je kind. Door samen naar de beelden te kijken kan je zien hoe je jouw kind verder kunt versterken en ondersteunen.”

Johann Talens

Agressieregulatie en weerbaarheidstrainer

“Binnen MINDCARE Assen geef ik mentale begeleiding door middel van sport. Sport is uitermate geschikt voor mentale vorming. Dit kan weerbaarheidtraining, agressie- of emotieregulatie-training zijn, maar ook gewoon ontspanningsoefeningen. Mentale trainingen bij ons is een combinatie van sporten, praten en beseffen.

Er zijn mensen die de drempel erg hoog vinden om aan te kloppen voor mentale begeleiding. Toch vindt bijna iedereen na afloop van de sessie dat ze veel eerder hadden moeten aankloppen.”

Henriet Kuiper

Beeldend therapeut

“Als beeldend therapeut werk ik altijd met materiaal. Aan kinderen leg ik vaak uit dat ik een soort knutseljuf ben. Door te tekenen, schilderen, met klei of gips te werken, spelletjes te doen, kun je op een andere manier bezig zijn met je problemen.

Je ontdekt zo waar je rustig van wordt of juist heel druk. Of dat je het moeilijk vindt om een activiteit goed te kunnen uitvoeren omdat je niet weet hoe je een begin en een eind aan iets moet maken. Samen gaan we kijken wat je nodig hebt om wel structuur in je werken te kunnen krijgen.

Ik ben in het bijzonder geschoold in het begeleiden van gestagneerde rouwprocessen. Ik heb cursussen gevolgd bij Stichting Achter de Regenboog en Alle sterren van de hemel. Daarbij heb ik veel ervaring in rouwbegeleiding bij kinderen met autisme."

Annemarie Mengerink

Gezinshulpverlener en equi-coach

“Ruim 30 jaar ben ik werkzaam binnen de jeugdhulpverlening in Drenthe. De eerste 15 jaar als groepsleidster/ gezinshulpverlener in de kinder-jeugdpsychiatrie (Accare). Vervolgens 15 jaar als gezinshulpverlener en ambulante hulpverlener bij jeugdzorg Drenthe (Yorneo). Gaandeweg mijn leven ben ik gaan ontdekken dat paarden een heilzame uitwerking op mij hadden. Als equitherapeut ontdekte ik dat een paard een waardevolle toevoeging kan bieden in het werken met cliënten. Het paard kan een steentje bijdragen of een kei verleggen en daarmee het begeleidings- of behandelproces versnellen.”

Dorien Herbers- Volkerts

Psychomotorische therapeut

Jody van Tol

Schoolpsychologe

“Schoolpsychologie is een specialisatie die een enorme passie bij me losmaakt, en mij destijds deed besluiten naar België te verhuizen. Hier wordt een volledige, tweejarige master in de schoolpsychologie gegeven, een van de zeldzame plekken in de Benelux. Na mijn studie ben ik teruggekeerd naar Groningen. Teruggekeerd naar Groningen voor de liefde; Zelfstandig gevestigd omdat ik zie dat er behoefte is aan een onafhankelijke partij, die zowel kind als ouder als school weer op de goede weg kan zetten.

In mijn droomwereld gaat elk kind 's ochtends op de fiets met een rugzak op naar school, met een grote glimlach op zijn gezicht, vol goede zin om aan de schooldag te beginnen…”